Sök
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    ECU MASTER - Klassisk

    Tillverkare: ECU Master
    Universal motorstyrning i superkvalitet och billigt pris.
    Artikelnr: 1.00145.05-CLASSIC

    Lagerstatus 2 st i lager

    €830,57 inkl moms
    i h

    ECU-mästare - Klassisk

    Vi är glada över att kunna tillkännage en ny och förbättrad version av vår populära EMU-motorstyrenhet: EMU Classic.

    Vårt mål på ECUMASTER är att tillhandahålla bästa möjliga produkter till ett överkomligt pris. Den nya EMU Classic är ett bevis på vårt engagemang för det målet. Vi har förbättrat EMU: s design baserat på kundåterkoppling och har hållit priset på samma nivå.

    De viktigaste förbättringarna är följande:

    • Förbättrade tändutgångar som tillåter användning av mer än en aktiv spole på en utgång,
    • Separat + 5V utgångsregulator för externa sensorer,
    • Högskyddade H-broar (stegutgångar),
    • Galvanisk separerad USB-port,
    • Kompakt CNC-bearbetad, svart anodiserad kapsling (147x62x30 mm mot 155x120x45 mm)

    Både EMU och EMU CLASSIC använder samma firmware och programvarupaket.

    EMU Classic är utformad för att använda de mest avancerade och komplexa motorerna som finns tillgängliga för närvarande. EMU CLASSIC styr bränsle-, tändnings- och hjälpsystem på 1-12 cylindriga motorer inklusive motorer med drivreglage 1 och VVT.

    Den anpassningsbara firmware innebär att de mest besvärliga vevutlösningsmönstren kan användas så att framtida korrektur för nya mönster som ännu inte släppts. Den kan köra upp till 6 passiva eller 12 smarta spolar direkt och kräver inte extern förstärkare / effektmoduler för att uppnå detta. Sofistikerade drive-by-wire-strategier ger ett brett spektrum av gasreglage tillsammans med avancerad plausibilitet (fel / fel) som kontrollerar säkerhet. EMU har mer inbyggt värde än någon annan eftermarknadsstyrenhet. Det matchar enkelt funktionaliteten i andra fristående hanteringssystem med flera in- och utgångar. Till skillnad från många andra ECU-system har EMU inbyggt bredbands lambda-ingång (Bosch LSU 4.2-sensorer tråd direkt), MAP-styrkontakt (4 bar MAP-sensor ombord), 2 EGT-sondingångar och en ingång för att direkt ansluta en Flex Fuel etanolinnehållssensor . Allt detta ger större flexibilitet, minskar kostnaderna och negerar kravet på externa eller kompletterande styrsystem för signalbehandling och tillhörande ledningar som andra styrsystem kräver. Kartomkoppling, startkontroll, adaptiv Lambda-styrning, flexbränsle och hjulslippkontroll är bland många av de tillgängliga programvarubestämningsalternativen.

    Ladda ner filer

    EMU-programvarupaket 1.2

    Ändra logg

    EMU-manual

    EMU-instruktion

    USB-drivrutin 2.12.24

    specifikation

    GENERAL

    Kapslingsskydd IP 60
    Temperaturområde AECQ100 GRADE3 (-40 till + 85C)
    Omvänd batteriskydd Ja, internt
    Driftspänning 6-20V, immunitet mot transienter enligt ISO 7637
    Driftsström (ECU) <0.5A
    Storlek (mm) 155x120x45
    Vikt (g) 500
    Anslutningar 2 x 24 FCI bilkontakt
    kommunikation USB (med PC-klientprogram), seriell eller CAN

    RESULTAT

    Injektorutgångar 6 skyddade utgångar 5A, låg sida
    Tändutgångar 6 utgångar 7A (15A topp) (passiva och aktiva spolar stöds)
    Aux-utgångar 6 skyddade utgångar 5A, låg sida
    Stegutgångar Hel bro upp till 0,8A, kan användas som separata utgångar
    WBO värmare Skyddad låg sida upp till 5A
    + 5V 1
    KAN BUS Ja, med ytterligare modul
    Serial Ja

    INGÅNGAR

    Analoga ingångar 7, 10 bitar, 0-5V, 4 ytterligare analoga ingångar med CAN-modul
    EGT-ingångar 2 för K-typ termoelement
    Slå sensorn 2
    Syregivare LSU 4.2 eller Smalband
    Triggeringångar 3 (primär, 2 kammar) Hall / VR-programvara valbar
    VSS 1 (Hall / VR)
    Flex bränsle Med CAM # 2 eller VSS

    SENSORER

    Temperaturgivare IAT, CLT, Oljetemperatur (användardefinierad egenskap), AC-evapstemperatur
    Trycksensor MAP, Oljetryck, Bränsletryck (användardefinierad egenskap), AC-tryckgivare
    Syregivare LSU 4.2 (inbyggd styrenhet), smalband, externa WBO-styrenheter
    hastighet Fordonshastighetssensor (VR / HALL), Växelsensor (sensor, beräknad)

    tankning

    injektorer Upp till 6 Hi Z-injektorer (sekventiell)
    Batterikompensation Användardefinierad, guide för populära injektorer
    Bränslestrategier VE-baserad hastighetstäthet, Alpha N
    Lufttemperatur. Baserat på IAT och CLT
    VE-bord 2 tabeller 16 × 20 (Belastning x RPM), upplösning på 0,1%
    Individuell cylinderbeslag Ja
    Iscensatt injektion Ja
    Ytterligare korrigering EGT-korrigering (per cylinder), BARO, TPS vs MAP, TPS vs RPM, Warmup, Nitrous, LC, ALS, ASE, Bränsletryck, Knocksensor
    Lambda baserad realtidskorrigering Använda Lambda / AFR måltabell
    Acc. / Retardationsanrikning Ja

    TÄNDNING

    Tändutgångar 6 för passiva och aktiva spolar (valbar programvara)
    Stödda triggers N-1, N-2, N-3, N + 1, Multitooth, Subaru triggers, Nissan trigger, Lotus Elise, Audi trigger, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ
    Tändvinkeltabell 2 tabeller 16 × 20 (Belastning x RPM), upplösning 0,5 grader
    Per cylinder trim Ja
    Djuptid batterikompensation Begagnad definierad guide för populära spolar
    Udda brandkompatibilitet Tillämpningsberoende
    Ytterligare korrigering CLT, IAT, TPS vs MAP, Nitrous, Tomgång, Knock sensor, LC, Pit limiter, ALS, Flat shift, Timers, Acc. anrikning

    KNOCK SENSING

    kanaler 2
    Resonansfrekvensområde 1-20kHz, 3: e ordningen AAF
    provtagning Tändningshändelse driven, slå fönster
    åtgärder Tändskydd, bränsleberikning, instrumentpanelindikering

    IDLE-KONTROLL

    Kontrolltyp PWM-solenoider (2,3 ledningar), drivning med tråd, stegmotorer (bi och unipolär), tändning, bränslesnitt
    Kontrollstrategi Öppna / stäng slingan, tändvinkelskontroll
    VE-korrigering Ja, för Alpha-N
    korrigeringar AC-koppling, cool fläkt, analog ingång

    BOOST CONTROL

    Öka ref och måltabeller 2 uppsättningar 16 × 20 (TPS vs RPM)
    Kontrollstrategier Öppen / stängd slinga (PID-baserad)
    korrigeringar Gear, VSS, IAT, OJ

    KÖR MED TRÅD1

    Kontrollstrategi Avancerad 3D PID + statisk friktionskompensation
    Stödade stötar Alla med likströmsmotor och strömbehov lägre än 6A Wizard för 28 populära elektroniska gasreglage
    PPS till gaspositionens karakteristik 3D-bord
    BLIP-stöd Ja
    ALS-stöd Ja

    TRACTION CONTROL

    TC-strategi Delta RPM, växelkompensation
    Momentreduktion Gnistskärning med 3D-tabell (16 × 20)
    Känslighetskontroll 10 läges vridbrytare

    OVERSIKTLIG VENTILSTIMNING

    System som stöds VVTi, MiVec, VANOS, Double Vanos
    Antal kamaxlar 2
    Kontrollstrategi PID-baserad sluten slinga, CAM-vinkelmåltabeller 12 × 12

    FLEX BRÄNSLE

    Mätning av etanolinnehåll Ja
    Mätning av bränsletemperatur Ja
    Tabeller blandning VE, IGN, Lambda / AFR, Boost, Cranking fuel, ASE, Warmup
    Bränsletemperatur PW-korrigering Ja

    SPORT

    ALS 2 oberoende ALS-inställning, DBW-stöd
    Skift ljus Per växelljus
    Starta kontrollen Ja
    Växelklippt Ja (Open loop), DBW blip stöds Källa: Switch, load cell, CAN
    Pit begränsare Ja
    Rullande anti-lager Ja

    MOTORSKYDD

    Misslyckas med säkra värden för kritiska sensorer Ja
    Instrumentpanelindikering av fel Ja, användardefinierad
    Om temperaturmotorskydd Ja, användardefinierad, RPM-gräns
    Låg oljetrycksskydd Ja, användardefinierad, stäng av
    Bränsletrycksskydd Ja, bränsledoskompensation, varvtalsgräns, motorn stängd av
    Hög avgastemperatur Larm, per cylinderbränslebeslag, ökargräns

    KAN BUS2

    KAN standard 2,0A 125, 250, 500, 1000 kBps 11, 29 bitar
    Stödda CAN-streck 3 ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM
    OEM CAN-strömmar som stöds 3 BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST

    ANDRA

    Oanvända injektionsutgångar kan användas som AUX-utgång Ja
    Oanvända tändutgångar kan användas som AUX-utgång Endast för vissa funktioner
    Utgångsfunktioner Bränslepump, kylvätskefläkt, parametriska utgångar, kvävekontroll, PWM 3D-bordutgång, AC-koppling, huvudrelä, hastighetsmätare, varvräknare
    Lösenordsskydd Ja, två nivåer
    timmar Fuel, Ignition, Boost, timers kontrollerade av virtuella utgångar
    Stöd för seriell instrumentbräda AIM, RaceTechnology
    Autotune Ja
    Inbyggt triggeromfång Ja
    loggning Logga in i realtid till PC-dator, logga på externa loggare (seriell / CAN)

    1 Extern modul krävs

    2 Extern modul krävs

    3 Kanaler som stöds är applikationsberoende

    *
    *
    *